2014. június 17., kedd

Úti cél a Tihanyi Levendula fesztivál Révfülöpi szállással

Még jóval a tavasz előtt elterveztem, hogy idén ellátogatok a levendula fesztiválra Tihanyba. A család nagy lelkesedéssel fogadta az ötletet főleg, hogy a Balatonhoz megyünk. Nagyon szeretjük a mi tengerünket amúgy is. Így két legyet ütök egy csapásra nyaralunk is és az én kívánságom is teljesül.
A készülődést hónap elején kezdtem a szállás kereséssel. Több helyet is találtam, ami kielégíti családunk kívánságait, mégis egy Révfülöpi magánház mellett döntöttünk.
Az útvonal Pécs-Keszthely-Révfülöp lesz.
Útközben is sok látnivalót szeretnénk megtekinteni. Próbálunk minél több helyszínt megtekinteni, vagy csak az útszéléről a tájban gyönyörködni.

Keszthely:

1. Marcipán múzeum, amit már 640 Ft-ért megtekinthet a család.
  2. Festetics Kastély ahol az öt kiállítást 3500 Ft/felnőtt és 1750 Ft/diák áron lehet megtekinteni.

Gyenesdiásnál az út mellett Kerámiaház áll, ahol pár száz forintért még korongozhatunk is vagy vásárolhatunk a szebbnél, szebb termékekből.
Balatongyörökön a Szép kilátóból készítünk fotókat.
Elkanyarodunk Szigliget felé a Balaton várát megtekinteni. 2100 Ft-ért ezt is megnézhetjük. (Tudni kell, hogy az árakat öt főre írom, két felnőtt és három 16 év alatti gyermek, ahol nem ott jelzem.)
Badacsonyban mindenképpen egy boros dolgot nézünk meg.

Badacsony Régiós Kártya

Miután elfoglaljuk a szállásunkat  az utazás fáradalmait a medence kellemes vízében pihenjük ki.

A következő napokban ellátogatunk Kővágóörsre a Kornyi tóhoz és a Köveskáli Kővirágpanzióban ebédelünk miután megnéztük a Mosóházat.
Salföldi majoról már többet hallottam. A kisgyerekes családok nagy kedvence lehet a sok állat és lovasbemutató miatt. Ez is 2100 Ft-ba kerül.
De ha már itt járunk ne hagyjuk ki a tapolcai tavas barlangot se (4500 Ft). A föld alatti csónakázás igazi élmény lehet az egész családnak.

Ha a csapatnak kedve lesz egy kis mozgáshoz akkor Balatonfűzfőn a bobpályán (2400 Ft) vagy a Serpa Kalandparkban tehetjük meg, ide a belépés díjtalan, az eszközhasználatért kell fizetni (kb. 3000 Ft/gyerek).
Révfülöpön is körülnézünk ám. Kikötő, Kálvin pincészet. A Pincekiállítás, a Tóparti galéria, Honismereti Gyűjtemény ingyen megtekinthető.

Az éltető víz

Tóth Diána fotójával búcsúzom. Jöhet a bőrönd pakolás és a visszaszámlálás. Nyaralás után saját beszámolót olvashattok sok-sok fotóval fűszerezve.