2014. április 3., csütörtök

Könyvek, filmek Franciaországról, Provence-ról

Most néztem meg másodszor egyik kedvenc filmemet ami most lett a kedvencem, hogy másodszor láttam.
Julie és Julia Két nő egy recept. Nagyszerű film ahogy összefonja a múltat és a jelent az egyik részről a főzés a másik részről az evés örömét. Talán innen jött az ötletem, hogy receptek is szerepeljenek a regényemben.

Ha már a filmeknél tartunk jöjjön a Én a séf , mivel Franciaországban játszódik és a főzésről szól. Hogyan és milyen alapanyagokból tudunk előállítani egyszerűen légnyűgöző ételeket. Mi mivel harmonizál tudjuk meg a vígjátékból.


Több könyvön is túl vagyok, amit Provence-ról olvastam. Az egyik ilyen és szerintem alap mű a Peter Mayle által írt könyvek Provence-ról és Franciaországról.

Peter Mayle: Örökké Provence. Lola Kaliforniában ismerkedik meg a szívtipró franciával aki a mézeshetek letelte után eltűnik. Lolának kell  megküzdenie a francia hotel vezetésével és konyhával is nem kis nehézségek árán.
Peter Mayle: Egy év Provence-ban, amelyből megtudhatjuk hogy az angol író hogyan vásárol és újítja fel házát Provence-ban és telnek a mindennapjai. Megismerjük a helyi emberek életét és ételét. Annyira aprólékosan mutatja be, hogy szinte ott érezzük magunkat vele egy asztalnál például.
Peter Mayle: Bon Appétit! ebben a regényében élvezetes körutazásra hívja az olvasót. Megismerteti a fontosabb fesztiválokat és ételeket Franciaországról.

A könyvet és a filmet ötvözve pedig itt van Peter Mayle: Bor, mámor, Provence című könyve és az ebből készült film Russell Crowe főszereplésével. A bortermelésről  és a mennyei ételek élvezetéről tudhatunk meg még több dolgot nem beszélve a szerelemről.

Ezen kívül vannak a romantikus regények amelyekben a szerelem mellett ízekről, ételekről és finomabbnál finomabb süteményekről van szó. Ilyen például a Provence-i szerelembalzsam Bridget Ashertől. Ahol a főhősnő próbál "kigyógyulni" férje elvesztéséből, ehhez egy utazás és a régi emlékek segítik hozzá a végén, de közben megjön az étvágya és újra elkészíti kedvenc süteményeit. Mindeközben csodálatos  dél-franciaországi tájat mutat be nekünk az író.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése